Sunday, August 27, 2006

"Alternatif PayPal di Malaysia".

lagi gempak! citer yang cukup heboh!

kalu berminat dan kalu nak tahu...

http://www.malaysiapal.com/idevaffiliate/idevaffiliate.php?id=437

PILIHAN UNTUK ANDA!

"Bagaimana untuk saya mendapat komisen, dahlah e-book tu percuma!"
"Alternatif PayPal di Malaysia".

yer... bagaimana dan bagaimana?? jika anda tidak tahu anda tidak akan tahu sampai bila2. lebih baik anda tahu dari tidak tahu langsung.

kalu dah tahu. lebih baik anda berwaspada dan gunakan info yang berguna itu sebaik mungkin.

ketahui cara termudah dan termurah dan terbukti berkesan mengeluarkan duit dari paypal???
jom kita tengok sapo2 yang ada akaun paypal. mari kita tengok maklumat yang cukup berguna ini untuk panduan yang cukup bagus lagi best.

anda tidak akan kerugian untuk mendapatkannya. lebih baik tahu dari tak tahu apa2...

http://www.malaysiapal.com/idevaffiliate/idevaffiliate.php?id=437

SELAMAT MAJU JAYA!

Citer duit punya pasal. Duit oh duit!

Skim cepat kaya Duit perniagaan

Citer duit punya pasal. Duit oh duit!

Yang dikejar tak dapat. Yang dikendong berciciran.

Yang dikejar memang tak dapat-dapat. Yang dikendong terus bertaburan.

Yang dikejar selalunya hendak yang banyak-banyak.
Yang dikendong terus tak cukup-cukup.

Hanya kerana nak cepat kaya. Mentaliti nak cepat kaya memang sukar untuk dikikis sehinggalah mereka mengalami kerugian yang tak terhitung banyaknya. Memang cukup bahaya SKIM CEPAT KAYA. Nilai RM1.00 yang kecil tak nampak dipandang. Nilai RM JUTA yang membuatkan mata terjojol besau.

Kalu duit yang ada banyak bertimbun-timbun memang senang untuk dikikis oleh penyangak-penyangak skim cepat kaya itu. Maka alikisahnya, papa kedana dibuatnya.

Dengan demikian rupanya bagaimana anda mengejar wang dan mengendong wang simpanan anda bergantung kepada diri anda sendiri. Nak banyak? Nak sedikit cuma? Terpulang kepada diri anda sendiri untuk menguruskannya dengan bijak.

Hidup ini yang tak sudah-sudah nak kejar wang. Tak pernah rasa cukup. TAMAK!

Maka alikisahkannya terjebaklah segelintirnya dalam skim cepat kaya, gores dan memang tak menang-menang dan juga peraduan demi peraduan yang kita kejar dan dambakan dalam media bercetak atau media elektronik.

Contest mana-mana syarikat perniagaan hanyalah sebagai penghargaan dan bonus kepada pembeli sahaja. Ramai yang minat pasal peraduan dari syarikat-syarikat perniagaan yang menawarkan ganjaran yang lumayan sehingga mencecah angka jutaan RM. Itu sebagai contoh sahaja.

Namun cabarannya tetap ada. Anda tidak akan semudah itu mendapatkan ganjaran yang sedemikian rupa. Bukan sekadar nak menang dan bukan sekadar nak masuk tv. Masuk tv woooo...!

Bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah.

Jika anda nak kaya memang tak ada apa-apa salahnya hendak menjadi kaya dan senang lenang dan tenang berenang. Kesilapannya adalah dari usaha yang seciput dan memungkinkan hasil yang menggunung sekelip mata.

Alikisahnya seterusnya, maka kalu nak kerja, mesti nak dapat gaji yang lumayan. Kalu nak buat apa-apa perniagaan, mesti nak dapatkan perolehan yang cepat.

”Dah kerja elok-elok, kenapa berhenti pulak? Sepatutnya kerja makan gaji hang tersebut boleh digunakan untuk membiayai perniagaan yang hang nak mulakan. Bermakna hang bekerja sementara sambil meningkatkan perniagaan sendiri. Itu lebih baik dari berhenti berganti kerja, yang dapat belum pasti.”

”Eh nak berniaga? Hang berniaga nak cepat kaya je. Takdak menda lain yang hang nak fikir. Hanya nak cepat kaya je.”

Alahai... orang nak berniaga la bukan nak susahkan orangpun. Kaya ke, miskin ke... sapo yang nolong kita lagi kalu kita yang tak berusaha memajukan diri kita sendiri.

Kuat bekerja dan kuat berniaga. Selagi hidup la. Kita akan terus bekerja dan berniaga untuk mencari duit poket harian kita. Selagi tak cukup selagi itu duit dikejar. Selagi ada, habiskan tanpa berbaki. Dah habis terkial-kial mencarinya semula.

Anda dah rugi beribu-ribu dirham? Rugi kerana kesilapan diri sendiri? Jangan biarkan diri anda tertipu, atau saudara-mara anda tertipu. Lebih baik berhati-hati dari sesal kemudian nanti.

“Duit memang susah nak cari, menghabiskannya tak sampai satu hari”.

Kalu tak percaya cubalah anda habiskannya RM100,000 dalam satu hari. Sekelip mata je habis.

Kalu kaya sekelip mata memang payah nak percaya. Kalu habiskan duit sekelip mata memang boleh dipercayai. Terutama habis kat mana tau? Habiskan untuk skim cepat kaya. Wuhuuuuuuuuuuuuu...!

Nak tahu pasal skim cepat kaya? Skim cepat kaya memang akan menyusahkan hidup anda. Kalu nak tahu pasal skim cepat kaya yang tidak begitu menguntungkan, anda boleh download kat sini :

http://www.saudagar.com.my/skimcepatkaya.zip


# Sekadar renungan alikisah teladan semata-mata, tiada sangkut paut dengan siapa-siapa yang ada kat muka bumi ini. Jika ada sekalipun hanyalah kebetulan.

Cukup sahaja untuk kali ini. Lain kali komen lagi.

Tuesday, August 22, 2006

BERMULA DENGAN RM 1.00 SEHARI...

bonus hari-hari untuk diri sendiri.

BERMULA DENGAN RM 1.00 SEHARI...

Mula2 nih mari kita tengok citer menarik. Ekslusif lagi mantap :

Mari kita menangkap duit.
Mari kita menjala duit.
Mari kita menangkap duit.
Mari kita memetik duit.

Dengan kaedah idea SWITCHonCASH.BIZ

Hari ini kita nak bicara citer penjimatan dalam kehidupan harian kita. memang ada caranya kalu kita nak berjimat dan memang boleh nak berjimat jika kita mahu. sebagaimana iklan TNB :

"eleh... kalu nak jimat MEMANG boleh!"

Sebelum itu kita bicara citer penghargaan kepada diri kita sendiri. Memberikan nilai yang tinggi kepada diri kita dengan pemberian bonus setiap hari. bonus hari-hari untuk diri sendiri. Bukan sekadar bonus setiap bulan yang kita dambakan dari majikan je.

Bagaimana anda memberi bonus kepada diri anda sendiri? Selalu kita dengar tentang budget tahunan yang bakal dibentangkan di PARLIMEN, ada sahaja BONUS untuk kakitangan kerajaan. Bonus sekali gaji. Bonus setengah bulan gaji. Bonus tertunda pun ada. Pendek kata, kalu dah dapat bonus memang gembira sakan ler, apatah lagi dengan budget 2007 yang bakal dibentangkan tidak lama lagi.

Budget 2007?
yer... sama-sama kita tengok bonus yang bagaimana pulak yang akan anda semua perolehi nanti. sama-sama kita tunggu budget 2007.

Bonus kepada diri sendiri nih adalah suatu penghargaan kepada diri kita. Setiap hari berpenat buat kerja itu ini, takkan tak ada bonus untuk diri sendiri pulak. Kalu yer sekalipun nak kerja, ingat kepada diri sendiri dan masa depan. Masa depan yang cerah, bukan sekadar masa depan yang redup tetapi kembali cerah.

Biarpun anda seorang penganggur, anda jugak berhak untuk memberi bonus kepad diri anda sendiri. wah banyak sangat bonus tu... BAGAIMANA nanti anda sebagai PENGANGGUR akan mendapat bonus yang lumayan.

BAGAIMANA PENGANGGUR BOLEH MENDAPAT BONUS TANPA KERJA?

Siapa tak gumbira kalu dapat bonus. semua orang mengharapkan bonus dari majikan tempat mereka bekerja. Namun ramai jugak yang tak begitu menghargai diri sendiri untuk memberikan penghargaan yang setimpalnya kepada diri sendiri. kebanyakannya akan menghabiskan gaji mereka dengan begitu boros sekali.

Jika nak menyimpan rm1.00 sekalipun memang anda tak begitu berdisiplin, apa lagi nak simpan rm10 sehari. Bolehkah anda cuba mendispilinkan diri anda dengan menabung rm1.00 setiap hari?

SUDAH TENTU BOLEH! MALAYSIA BOLEH!!!

Jika tabungan anda sehingga SETAHUN? berapa banyak anda akan dapat dengan tabungan setahun rm10?

jika rm100 pulak, setahun anda dapat berapa?

itu dari sudut mereka yang bekerja, bagaimaan pula dengan pelajar?

pelajar yang mendapat pinjaman? bagaimana anda menghargai diri anda sendiri dengan membuat tabungan rm10 sehari? memberi bonus kepada diri anda sendiri. atau apa2 jumlah yang anda mahu untuk menabung. petikan dalam artikel saifulsham.com menyatakan segelintir dari pelajar yang mendapat pinjaman akan membelanjakannya sesuka hati je. apa guna kita mendapat biasiswa dan kemudiannya kita terpaksa meminjam dari kengkawan yang mendapat pinjaman biasiswa jugak? apahal?

kita pinjam dan kita habiskan. lepas tu pinjam pulak dengan kengkawan yang dapat pinjaman jugak? banyak cantik!

berkenaan pinjaman pelajar tersebut bukan saifulsham.com sahaja memperkatakan hal ini bahkan sudah diberitakan dalam suratkhabar. anda tentu dah tahu laporan dari suratkhabar tersebut. biasalah kalu dah dapat duit banyak. kelabu bijik mata dibuatnya jika anda belum bersedia untuk menguruskan kewangan anda dengan sebaik-baiknya. dari itu uruskanlah kewangan anda bermula dengan rm1.00 sehari. biarpun anda menabung rm1.00 sehari. sekurang-kurangnya anda mendisiplinkan diri anda untuk menabung dan memberikan bonus kepada diri anda setiap hari.

bermula dengan rm1.00 sehari dan teruskanlah mendisiplinkan diri anda untuk menabung dan terus menabung. kalu dah biasa manabung tu memang seronoklah nak menabung dengan lebih banyak lagi. nanti...tak ada ler orang nak kata, kecik2 taknak menabung dah besar menyusahkan orang. ada ke patut... tapi memang patut ler kena macam tu. diri sendiri tak beringat nak menabung dari kecik lagi. tak menjadikan menabung itu sebagai budaya hidup. maka jalan keduanya meminjam ler jawabnya.

Samada anda pelajar, pekerja, majikan hargailah diri anda dengan memberikan bonus kepada diri sendiri setiap hari biarpun rm1.00 sahaja sehari.

#Eh, eh eheh…

Pasal penjimatan tu kita sambung lain kali yer bagaimana anda boleh jimatkan wang untuk terus menabung setiap hari BERMULA dengan rm1.00.

Monday, August 21, 2006

apa macam hari ini?

1.Apa macam hari ini??


Mula2 mari kita mengundi siapa yang boleh menghasilkan wang dengan lebih pantas. Siapa pula yang boleh menghasilkan wang dengan lebih banyak?

Bagaimana pula anda MEMBUAT duit?

Bagaimana pula anda MEMBUANG duit?

Bagaimana pula anda MENABUNG duit?


2.Apakah pilihan anda?

Psssssssstt...menda nih rahsia, betul2 rahsia nih...

TEKNIK berbaloi pantas lagi mudah RAHSIA Siri 1.

TEKNIK berpotensi pantas lagi mudah RAHSIA Siri 2.

TEKNIK sergahan pantas lagi mudah RAHSIA Siri 3.


3.Bagaimana nak dapatkan wang dengan banyaknya?

Siapa nak kaya sila jangan klik, namun demikian anda sememangnya tidak disarankan untuk klik. Memang tak sepatutnya anda perlu klik. Ini lain dari yang lain. Kalu nak KAYA dengan cepat kena usaha lebih sikit dan kalu nak TERLEBIH-LEBIH KAYA lagi anda tidak perlu buat apa-apa. Hanya duduk diam sahaja dan dapat hasil yang lumayan.

4.LUMAYAN gua cakap maaaaaaaaaaa....!

Dengan cara ini anda akan dapat wang dengan pantas dan berbaloi. Kalu anda DITIPU sekalipun, anda tidak akan dapat berbuat apa-apa. Sepantas kilat juga wang anda akan dilesapkan. Lesap bagaimana? Anda akan tahu jika anda tidak klik pada mana-mana link yang menyuruh anda klik. Jangan cuba sekalipun untuk klik!

Kerana apa? Ini kerana ia berpunca dari kesilapan anda yang suka kena tipu dan membiarkan diri anda ditipu. Malahan menumpangkan orang lain sekali, dan lagi teruk mengajak orang lain terjebak dalam kancah penipuan yang cukup kronik masa kini. Memang anda akan terus terpesona dengan penglipur lara YANG CUKUP BESTARI. Jadi jangan mudah terpengaruh.

Anda pun dah tahu perihal pengguna yang bijak, peniaga yang bijak, penipu pun kena berfikir cara bijak jugak. Bijak dalam bab yang negatif.