Saturday, January 20, 2007

MENJANA EKONOMI SECARA LEBIH EFEKTIF

MENJANA EKONOMI SECARA LEBIH EFEKTIF

jika anda berminat anda boleh mendapatkan ebook mymode :

layari : www.mymode.paylah.com

Sunday, October 08, 2006

website dan wordpress

sapo yang dah lama menjenguk blog yang tak berapa popular nih boleh jenguk website saya yang terkini...

www.AbdFatah.com

bleh klik jenguk la yer...

selamat maju jaya.

dan selamat berpuasa. puasa jangan tak puasa...

Sunday, September 03, 2006

Perniagan yang bergerak maju.

Perniagan yang bergerak maju.

Dalam perniagaan, sekiranya anda tidak bergerak, maka, anda akan ditumpaskan oleh pesaing anda.

Pepatah cowboy berbunyi “A moving target is harder to get shot”

Kembangkan perniagaan anda, tambah produk baru, besarkan pasaran anda, perbaiki produk anda… apa sahaja asalkan anda tidak terasa selesa dengan keadaan semasa perniagaan anda.

Mana tahu, sekiranya anda tidak bergerak, pesaing anda sedang…

“Ready… Aim… FIRE!”


Perniagaan memang perlu bergerak. Minda kita juga perlu bergerak dengan idea yang kreatif dan berinovasi untuk berdepan dengan segala cabaran dalam dunia perniagaan masa kini.

Jika tak bergerak, tiada perniagaan untuk hari ini. Sebagaimana anda tidak mempunyai senarai emel dalam perniagaan internet. Maka tiada apa2 urusniaga yang akan anda perolehi hari ini.

Maaf ! anda tiada costumer untuk dihubungi. Anda tidak akan dapat menjual seribu macam produk kepada seorang costumer pun jika tiada emel list. Bagaimana anda nak membuat jualan kepada seribu orang sedangkan mereka tak mengenali anda. Promosi hebat macam mana pun, anda hanya akan membazirkan masa anda sahaja.

(Wuhuuuuuuuuuuuuuu.... nak buat senarai emel laa. Betapa ruginya kalu takder senarai emel... tatkala ini saya belum ada website sendiri lagi. Itu pasal takder senarai nama emel.)

#Nampak gayanya kena berjimat terlebih dahulu la dengan menggunakan open source. Lepas tu perlahan-lahan tingkatkan kepada yang berbayar. Kalu tak cuba buat yang percuma, takkan tahu bagaimana senarai emel akan berhasil untuk kita.

Tiba masanya untuk bergerak. Apahalpun dengan kewangan yang terhad bukan alasan untuk tidak melakukan apa-apa. Kalu tak mulakan sekarang, sampai bila-bila kita akan berada di takuk yang lama. Yer tak?

Bagaimana pula nak menjual semua benda kepada semua orang? Jawapannya...

Nak tahu citer pasal penjual kereta yang berjaya menarik perhatian ramai orang? (rujuk ebook : siapa jutawan yang belum dikenali?) Anda boleh layari www.pendapataninternet.com , anda akan tahu jawapannya. Jika nak tahu siapa jutawan yang belum dikenali tersebut, anda boleh dapatkannya segera. ( eh eh iklan pulak dah) sori la pada tuan punya website tersebut.

Lain hal pula dengan jutawan dr irfan, jutawan yang sudah dikenali ramai. So sapo2 yang nak jadi jutawan perlu mulakan dari sekarang menggerakkan minda dan perniagaan dengan lebih agressif lagi. Yer tak?

Sedikit citer pasal jurujual kete tersebut, kenapa beliau tidak dapat membuat jualan yang banyak? Ini kerana beliau tidak menggerakkan mindanya untuk mencari maklumat menjadi jurujual yang hebat. Jika beliau melakukan sedikit pergerakan kemajuan dan terus melangkah ke depan dengan mencari info yang berguna sudah tentu beliau akan menjadi jurujual yang berjaya. Komisyen jualannya cukup merosot.

Namun demikian tatkala menemui kaedah yang cukup berkesan itu, terkesan, tahap keberkesanannya teruji, maka beliau terus melangkah gagah membina pendapatan yang sepatutnya diperolehi dari awal pembabitan beliau sebagai seorang jurujual kereta.

Nah! Sudah terbukti dengan hanya sedikit pergerakan dan perubahan yang kecil akan menghasilkan pendapatan yang berlipatkali ganda. Beliau menggunakan “RAHSIA BERBALOI” dengan cara yang lebih berkesan untuk menarik perhatian ramai costumer berkunjung ke premis perniagaan jualan kereta tempat beliau bekerja.

Ayuh! Bergerak sekarang dan anda akan melipatgandakan pendapatan bulanan anda dengan lebih baik lagi untuk masa depan kewangan anda.

Dengan sedikit pergerakan dan perubahan yang anda lakukan dalam kehidupan harian anda. Anda bakal menikmati pulangan yang setimpalnya berbanding anda tidak bergerak langsung.

Salam siber niaga.


Duit Tabung simpanan setahun?

Berapa banyak telah anda tabungkan?

Seringkali kita mengeluh apabila tak cukup duit. Asyik cakap pasal duit je. Duit memang penting untuk meneruskan saki baki hidup yang berbaki di alam fana ini. NO MONEY NO TALK !

PERSOALANNYA? Penting untuk apa? Penting untuk siapa? Penting di mana? Penting yang bagaimana?

“Alaa aisy men... nampaknya terpaksa berdiam diri aje la kalu takdak duit”

“Terdiam terkedu la nampaknya kalu hari-hari takdak duit... duit oh duit!”

Siapa kata tak penting? Cuba anda kira berapa banyak anda boleh menabung dalam sehari? RM1.00? RM10.00? RM100? RM1000 SEHARI???

Fuyoooo... banyak tu kalu simpan demi simpan. Tabung demi tabung? Berapa banyak tabung anda ada? Sudah tentu banyak tabung yang anda ada. Kalu satu je, tak boleh nak cover hutang yang berlambak-lambak! Itupun kalu ada hutang... wuhuuuuuuuu.

Kalu takdak hutang? ALHAMDULILLAH! Lena tido hang!

Kalu nak menabung kita kena kira la berapa banyak hasil tabungan kita pada akhir tahun sehinggalah akhir hayat hang! Akhir hayat? Eh eh akhir ayat dah ler. Hayat masih dikandung badan lagi nih...

Kita tengok kira-kira yang paling ringkas ataih dunia nih untuk simpanan setahun? 10 tahun dan 30 tahun dan seterusnya kena kira sendiri laa. Jika sejak dari kecik lagi kita menabung... senang sikit masa depan kita. Yer tak?

Ini untuk tabung dalam akaun beku aje tau, akaun dalam tabung botol atau dalam tabung buluh atau tabung dalam tanah ( macam harta karun ALIBABA pulak). Belum termasuk simpanan dalam akaun mana-mana bank. Terutama kat TABUNG HAJI. Hehe...

Mula-mula ni kena budget rm1 je dulu untuk simpanan. Pastu boleh mula pulak dengan rm10. bila dah rasa seronok nak menabung banyak lagi… mulakan pulak dengan rm100. lama-lama banyak berpikul-pikul ler…
JADIKANNYA SEBAGAI AMALAN HIDUP ANDA.

DISIPLINKAN DIRI ANDA SETIAP HARI dengan menabung untuk setiap hari untuk masa hadapan…
Orang lain sedang sibuk buat DUIT, kita pun mesti ikut sibuk buat DUIT dengan cara yang lebih berkesan dan bersungguh-sungguh.

RM100 SEHARI DITABUNGKAN = RM36,000 SETAHUN
RM10 SEHARI DITABUNGKAN = RM3,600 SETAHUN
RM1 SEHARI DITABUNGKAN = RM360 SETAHUN
KENAPA??

Jika mahu... Anda boleh mulakan dengan rm100.
Jika mahu... Anda boleh mulakan dengan rm10.
Jika mahu… anda boleh mulakan dengan rm1.



TABUNGAN BULAN-BULAN:
rm300 sebulan = rm3600 SETAHUN.
rm100 sebulan = rm1200 SETAHUN.
rm50 sebulan = rm600 SETAHUN.
rm10 sebulan = rm120 SETAHUN.
rm5 sebulan = rm60 SETAHUN.
rm1 sebulan = rm12 SETAHUN.

TABUNG UNTUK SETAHUN :
rm300 sehari = rm108,000 setahun.
rm100 sehari = rm36,000 setahun.
rm50 sehari = rm18,000 setahun.
rm10 sehari = rm3,600 setahun.
rm5 sehari = rm1,800 setahun.
rm1 sehari = rm360 setahun.

TABUNG UNTUK 10 TAHUN...
rm300 sehari = rm1,080,000.
rm100 sehari = rm360,000.
rm50 sehari = rm180,000.
rm10 sehari = rm36,000.
rm5 sehari = rm18,000.
rm1 sehari = rm3,600.

TABUNG UNTUK 30 TAHUN...
rm300 sehari = rm3,240,000
rm100 sehari = rm1,080,000
rm50 sehari = rm540,000
rm10 sehari = rm108,000
rm5 sehari = rm54,000
rm1 sehari = rm10,800


”eh eheh 360 hari setahun? 5 hari lagi?”
”5 hari yang lebih tu public holiday untuk hari raya, wuhuuuuu...”

Kalu gitu anda boleh mulakan menabung mulai dari sekarang! Jangan berlengah lagi. Tiada ruginya anda menabung untuk masa depan. Ramai yang tak berapa kuat untuk menabung. Asyik kering je saban bulan dan saban tahun. Kuatkan semangat anda untuk terus menabung.

Sama-sama kita berusaha untuk menjadikan budaya menabung sebagai rutin harian kita. berapa ramai yang konsisten dengan tabung yang sedemikian rupa?

anda bagaimana?

Sekadar pandangan umum sahaja...

motivasi anda?

Revolusi minda? Motivasi? Merekacipta kerja? Minda niaga? Lasak berniaga?

Motivasi akan terus menggerakkan seseorang ke arah kejayaan demi kejayaan. Jika anda memulakan sesuatu kursus perniagaan internet untuk pertama kali ( contoh je…) anda tidak akan tahu di mana kesilapan dan di mana kejayaan yang bakal anda perolehi.

Apa jua jenis perniagaan yang ingin anda mulakan, anda akan berdepan dengan pelbagai cabaran yang bakal merintangi kejayaan yang ingin anda gapai tersebut.

Ini sekadar pendapat saya sahaja la. Sekadar nak bagi bantuan dan sokongan penuh pada mereka yang ingin memulakan perniagaan dan juga otai2 internet yang bangkit memberikan kesedaran dari lena yang membuai... hamboih mak! Hehhe

Dengan memulakannya anda akan mengetahuinya dan memperbaiki dengan lebih lancar lagi. Takdak pengalaman macam mana nak kenal erti kegagalan. Kejayaan takkan datang bergolek.

Tatkala nak memulakan sesuatu perniagaan, anda tidak akan lari ketakutan untuk bermula. Hanya dengan menghadapi dan mengharungi ketakutan itu akan mengatasi apa-apa ketakutan yang anda alami.

Anda perlu BERANI GAGAL!

Walau apapun, jika anda mahukan motivasi terus subur dalam minda dan diri anda, tidak ada jalan lain kecuali dengan memotivasikan diri kita untuk terus maju ke hadapan. Tambahan pula kita turut memotivasikan orang lain sama.

Sebagaimana dalam kaset dr fadzilah kamsah... anda motivasikan orang dengan bersungguh2, anda sendiri akan termotivasi sama. Naik syeikh sama... aaaa nampak?

Kalu tak nampak kena dengor ler. Jika tak dengor anda takkan tahu apa-apa. Jadi kena dapatkan kaset motivasi kat pasaran sana. Dengar kaset motivasi dan hayati banyak-banyak kali. Dan banyak kali lagi sehingga hafal.

Kalu tak ada motivasik macam mana nak berniaga?

“Semacam je hari ni, tak meniaga ke?”

”tak ada semangat ler”

Aisey men, semangat padam terus nak berniaga? Putus asa punya pasal. Lagikan orang yang telah berjaya banyak jugak cabaran yang mendatang. Inikan pula anda yang bermula dengan ala kadar sahaja.

Modal rendah atau tinggi menuntut kita memberikan komitmen padu terhadap perniagaan kita. Jika kita tak berikan FOKUS yang sepenuhnya terhadap perniagaan kita, maka jalan yang terakhir adalah dengan melingkupkannya separuh jalan sahaja.

”nampaknya bidang perniagaan bukan selayaknya untuk aku, kalu beginilah gayanya tak payah berniaga lagi baik”

Suka atau tidak anda perlu teruskan urusniaga anda biarpun terpaksa memulakannya semula. Memperbaiki dan menetapkan kembali matlamat yang ingin di gapai.

Kalu boleh anda boleh mulakan langkah memotivasikan diri anda melalui motivasik di tv2 jam 6 pagi atau motivasik pagi di tv3. Mana-mana saluran motivasik ler. Rajin-rajinkan diri anda untuk mendengar motivasi. Tanpa motivasi anda tidak akan dapat bangkit untuk meneruskan perjuangan perniagaan anda.

Semenjak dua tiga menjak nih apabila menengokkan otai internet terus maju ke hadapan, rasanya diri ini cukup ketinggalan. Tapi takper la, sekurang-kurangnya anda telah memberikan saya motivasi yang cukup kuat untuk meneruskan usaha yang kadang-kadang terasa nak berundur sahaja.

”hei... penatnya, tak dapat apa-apa hari ini? Tak begitu menghasilkan pulangan.”

”rasa tak cukup berbaloi betuil, fedup betuil laa...”

Apa macam? Mungkin juga anda terasa kecewa apabila mula-mula join dengan apa-apa perniagaan internet yang sekadar menumpang website orang lain. Rasa cukup berputus asa,kan? Yer tak?

Lepas nih boleh la kita mulakan perniagaan tanpa website. Namun anda perlu usahakanya dengan penuh komitmen. JANGAN MUDAH BERPUTUS ASA.


Merekacipta kerja?

Apa yang perlu anda lakukan hari ini?

Tiada apa-apa?

Kenapa perlu tiada apa-apa?

Apakah tidak ada satu kerjapun yang boleh anda lakukan?

Lakukan sedikit kerja hari ini untuk menghasilkan sedikit demi sedikit keuntungan yang berganda. Anda hanya perlu bergerak sedikit demi sedikit ke arah perubahan. Samada dari sudut minda dengan merevolusikan minda anda. Budaya niaga yang perlu diterapkan dengan bersungguh-sungguh. Bukan sekadar melepaskan batuk di tangga semata-mata.

Bagaimana anda merekacipta kerja? Dengan merekacipta kerja yang perlu anda lakukan dalam perniagaan, anda sedang membina suatu budaya niaga yang jitu dalam diri anda.

Jika tidak, anda tidak akan dapat menghasilkan apa-apa keuntungan pada hari ini tanpa sebarang usaha yang cukup bermanfaat. Gunakan masa yang ada ini untuk membina kerjaya perniagaan dan membudayakannya sebagai suatu rutin kehidupan harian kita.

Sekadar pandangan umum. Sekian terima kasih.


Wah! Panjang lebar nampaknya. Lain hari celoteh lagi yer.

Sunday, August 27, 2006

"Alternatif PayPal di Malaysia".

lagi gempak! citer yang cukup heboh!

kalu berminat dan kalu nak tahu...

http://www.malaysiapal.com/idevaffiliate/idevaffiliate.php?id=437

PILIHAN UNTUK ANDA!

"Bagaimana untuk saya mendapat komisen, dahlah e-book tu percuma!"
"Alternatif PayPal di Malaysia".

yer... bagaimana dan bagaimana?? jika anda tidak tahu anda tidak akan tahu sampai bila2. lebih baik anda tahu dari tidak tahu langsung.

kalu dah tahu. lebih baik anda berwaspada dan gunakan info yang berguna itu sebaik mungkin.

ketahui cara termudah dan termurah dan terbukti berkesan mengeluarkan duit dari paypal???
jom kita tengok sapo2 yang ada akaun paypal. mari kita tengok maklumat yang cukup berguna ini untuk panduan yang cukup bagus lagi best.

anda tidak akan kerugian untuk mendapatkannya. lebih baik tahu dari tak tahu apa2...

http://www.malaysiapal.com/idevaffiliate/idevaffiliate.php?id=437

SELAMAT MAJU JAYA!

Citer duit punya pasal. Duit oh duit!

Skim cepat kaya Duit perniagaan

Citer duit punya pasal. Duit oh duit!

Yang dikejar tak dapat. Yang dikendong berciciran.

Yang dikejar memang tak dapat-dapat. Yang dikendong terus bertaburan.

Yang dikejar selalunya hendak yang banyak-banyak.
Yang dikendong terus tak cukup-cukup.

Hanya kerana nak cepat kaya. Mentaliti nak cepat kaya memang sukar untuk dikikis sehinggalah mereka mengalami kerugian yang tak terhitung banyaknya. Memang cukup bahaya SKIM CEPAT KAYA. Nilai RM1.00 yang kecil tak nampak dipandang. Nilai RM JUTA yang membuatkan mata terjojol besau.

Kalu duit yang ada banyak bertimbun-timbun memang senang untuk dikikis oleh penyangak-penyangak skim cepat kaya itu. Maka alikisahnya, papa kedana dibuatnya.

Dengan demikian rupanya bagaimana anda mengejar wang dan mengendong wang simpanan anda bergantung kepada diri anda sendiri. Nak banyak? Nak sedikit cuma? Terpulang kepada diri anda sendiri untuk menguruskannya dengan bijak.

Hidup ini yang tak sudah-sudah nak kejar wang. Tak pernah rasa cukup. TAMAK!

Maka alikisahkannya terjebaklah segelintirnya dalam skim cepat kaya, gores dan memang tak menang-menang dan juga peraduan demi peraduan yang kita kejar dan dambakan dalam media bercetak atau media elektronik.

Contest mana-mana syarikat perniagaan hanyalah sebagai penghargaan dan bonus kepada pembeli sahaja. Ramai yang minat pasal peraduan dari syarikat-syarikat perniagaan yang menawarkan ganjaran yang lumayan sehingga mencecah angka jutaan RM. Itu sebagai contoh sahaja.

Namun cabarannya tetap ada. Anda tidak akan semudah itu mendapatkan ganjaran yang sedemikian rupa. Bukan sekadar nak menang dan bukan sekadar nak masuk tv. Masuk tv woooo...!

Bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah.

Jika anda nak kaya memang tak ada apa-apa salahnya hendak menjadi kaya dan senang lenang dan tenang berenang. Kesilapannya adalah dari usaha yang seciput dan memungkinkan hasil yang menggunung sekelip mata.

Alikisahnya seterusnya, maka kalu nak kerja, mesti nak dapat gaji yang lumayan. Kalu nak buat apa-apa perniagaan, mesti nak dapatkan perolehan yang cepat.

”Dah kerja elok-elok, kenapa berhenti pulak? Sepatutnya kerja makan gaji hang tersebut boleh digunakan untuk membiayai perniagaan yang hang nak mulakan. Bermakna hang bekerja sementara sambil meningkatkan perniagaan sendiri. Itu lebih baik dari berhenti berganti kerja, yang dapat belum pasti.”

”Eh nak berniaga? Hang berniaga nak cepat kaya je. Takdak menda lain yang hang nak fikir. Hanya nak cepat kaya je.”

Alahai... orang nak berniaga la bukan nak susahkan orangpun. Kaya ke, miskin ke... sapo yang nolong kita lagi kalu kita yang tak berusaha memajukan diri kita sendiri.

Kuat bekerja dan kuat berniaga. Selagi hidup la. Kita akan terus bekerja dan berniaga untuk mencari duit poket harian kita. Selagi tak cukup selagi itu duit dikejar. Selagi ada, habiskan tanpa berbaki. Dah habis terkial-kial mencarinya semula.

Anda dah rugi beribu-ribu dirham? Rugi kerana kesilapan diri sendiri? Jangan biarkan diri anda tertipu, atau saudara-mara anda tertipu. Lebih baik berhati-hati dari sesal kemudian nanti.

“Duit memang susah nak cari, menghabiskannya tak sampai satu hari”.

Kalu tak percaya cubalah anda habiskannya RM100,000 dalam satu hari. Sekelip mata je habis.

Kalu kaya sekelip mata memang payah nak percaya. Kalu habiskan duit sekelip mata memang boleh dipercayai. Terutama habis kat mana tau? Habiskan untuk skim cepat kaya. Wuhuuuuuuuuuuuuu...!

Nak tahu pasal skim cepat kaya? Skim cepat kaya memang akan menyusahkan hidup anda. Kalu nak tahu pasal skim cepat kaya yang tidak begitu menguntungkan, anda boleh download kat sini :

http://www.saudagar.com.my/skimcepatkaya.zip


# Sekadar renungan alikisah teladan semata-mata, tiada sangkut paut dengan siapa-siapa yang ada kat muka bumi ini. Jika ada sekalipun hanyalah kebetulan.

Cukup sahaja untuk kali ini. Lain kali komen lagi.

Tuesday, August 22, 2006

BERMULA DENGAN RM 1.00 SEHARI...

bonus hari-hari untuk diri sendiri.

BERMULA DENGAN RM 1.00 SEHARI...

Mula2 nih mari kita tengok citer menarik. Ekslusif lagi mantap :

Mari kita menangkap duit.
Mari kita menjala duit.
Mari kita menangkap duit.
Mari kita memetik duit.

Dengan kaedah idea SWITCHonCASH.BIZ

Hari ini kita nak bicara citer penjimatan dalam kehidupan harian kita. memang ada caranya kalu kita nak berjimat dan memang boleh nak berjimat jika kita mahu. sebagaimana iklan TNB :

"eleh... kalu nak jimat MEMANG boleh!"

Sebelum itu kita bicara citer penghargaan kepada diri kita sendiri. Memberikan nilai yang tinggi kepada diri kita dengan pemberian bonus setiap hari. bonus hari-hari untuk diri sendiri. Bukan sekadar bonus setiap bulan yang kita dambakan dari majikan je.

Bagaimana anda memberi bonus kepada diri anda sendiri? Selalu kita dengar tentang budget tahunan yang bakal dibentangkan di PARLIMEN, ada sahaja BONUS untuk kakitangan kerajaan. Bonus sekali gaji. Bonus setengah bulan gaji. Bonus tertunda pun ada. Pendek kata, kalu dah dapat bonus memang gembira sakan ler, apatah lagi dengan budget 2007 yang bakal dibentangkan tidak lama lagi.

Budget 2007?
yer... sama-sama kita tengok bonus yang bagaimana pulak yang akan anda semua perolehi nanti. sama-sama kita tunggu budget 2007.

Bonus kepada diri sendiri nih adalah suatu penghargaan kepada diri kita. Setiap hari berpenat buat kerja itu ini, takkan tak ada bonus untuk diri sendiri pulak. Kalu yer sekalipun nak kerja, ingat kepada diri sendiri dan masa depan. Masa depan yang cerah, bukan sekadar masa depan yang redup tetapi kembali cerah.

Biarpun anda seorang penganggur, anda jugak berhak untuk memberi bonus kepad diri anda sendiri. wah banyak sangat bonus tu... BAGAIMANA nanti anda sebagai PENGANGGUR akan mendapat bonus yang lumayan.

BAGAIMANA PENGANGGUR BOLEH MENDAPAT BONUS TANPA KERJA?

Siapa tak gumbira kalu dapat bonus. semua orang mengharapkan bonus dari majikan tempat mereka bekerja. Namun ramai jugak yang tak begitu menghargai diri sendiri untuk memberikan penghargaan yang setimpalnya kepada diri sendiri. kebanyakannya akan menghabiskan gaji mereka dengan begitu boros sekali.

Jika nak menyimpan rm1.00 sekalipun memang anda tak begitu berdisiplin, apa lagi nak simpan rm10 sehari. Bolehkah anda cuba mendispilinkan diri anda dengan menabung rm1.00 setiap hari?

SUDAH TENTU BOLEH! MALAYSIA BOLEH!!!

Jika tabungan anda sehingga SETAHUN? berapa banyak anda akan dapat dengan tabungan setahun rm10?

jika rm100 pulak, setahun anda dapat berapa?

itu dari sudut mereka yang bekerja, bagaimaan pula dengan pelajar?

pelajar yang mendapat pinjaman? bagaimana anda menghargai diri anda sendiri dengan membuat tabungan rm10 sehari? memberi bonus kepada diri anda sendiri. atau apa2 jumlah yang anda mahu untuk menabung. petikan dalam artikel saifulsham.com menyatakan segelintir dari pelajar yang mendapat pinjaman akan membelanjakannya sesuka hati je. apa guna kita mendapat biasiswa dan kemudiannya kita terpaksa meminjam dari kengkawan yang mendapat pinjaman biasiswa jugak? apahal?

kita pinjam dan kita habiskan. lepas tu pinjam pulak dengan kengkawan yang dapat pinjaman jugak? banyak cantik!

berkenaan pinjaman pelajar tersebut bukan saifulsham.com sahaja memperkatakan hal ini bahkan sudah diberitakan dalam suratkhabar. anda tentu dah tahu laporan dari suratkhabar tersebut. biasalah kalu dah dapat duit banyak. kelabu bijik mata dibuatnya jika anda belum bersedia untuk menguruskan kewangan anda dengan sebaik-baiknya. dari itu uruskanlah kewangan anda bermula dengan rm1.00 sehari. biarpun anda menabung rm1.00 sehari. sekurang-kurangnya anda mendisiplinkan diri anda untuk menabung dan memberikan bonus kepada diri anda setiap hari.

bermula dengan rm1.00 sehari dan teruskanlah mendisiplinkan diri anda untuk menabung dan terus menabung. kalu dah biasa manabung tu memang seronoklah nak menabung dengan lebih banyak lagi. nanti...tak ada ler orang nak kata, kecik2 taknak menabung dah besar menyusahkan orang. ada ke patut... tapi memang patut ler kena macam tu. diri sendiri tak beringat nak menabung dari kecik lagi. tak menjadikan menabung itu sebagai budaya hidup. maka jalan keduanya meminjam ler jawabnya.

Samada anda pelajar, pekerja, majikan hargailah diri anda dengan memberikan bonus kepada diri sendiri setiap hari biarpun rm1.00 sahaja sehari.

#Eh, eh eheh…

Pasal penjimatan tu kita sambung lain kali yer bagaimana anda boleh jimatkan wang untuk terus menabung setiap hari BERMULA dengan rm1.00.

Monday, August 21, 2006

apa macam hari ini?

1.Apa macam hari ini??


Mula2 mari kita mengundi siapa yang boleh menghasilkan wang dengan lebih pantas. Siapa pula yang boleh menghasilkan wang dengan lebih banyak?

Bagaimana pula anda MEMBUAT duit?

Bagaimana pula anda MEMBUANG duit?

Bagaimana pula anda MENABUNG duit?


2.Apakah pilihan anda?

Psssssssstt...menda nih rahsia, betul2 rahsia nih...

TEKNIK berbaloi pantas lagi mudah RAHSIA Siri 1.

TEKNIK berpotensi pantas lagi mudah RAHSIA Siri 2.

TEKNIK sergahan pantas lagi mudah RAHSIA Siri 3.


3.Bagaimana nak dapatkan wang dengan banyaknya?

Siapa nak kaya sila jangan klik, namun demikian anda sememangnya tidak disarankan untuk klik. Memang tak sepatutnya anda perlu klik. Ini lain dari yang lain. Kalu nak KAYA dengan cepat kena usaha lebih sikit dan kalu nak TERLEBIH-LEBIH KAYA lagi anda tidak perlu buat apa-apa. Hanya duduk diam sahaja dan dapat hasil yang lumayan.

4.LUMAYAN gua cakap maaaaaaaaaaa....!

Dengan cara ini anda akan dapat wang dengan pantas dan berbaloi. Kalu anda DITIPU sekalipun, anda tidak akan dapat berbuat apa-apa. Sepantas kilat juga wang anda akan dilesapkan. Lesap bagaimana? Anda akan tahu jika anda tidak klik pada mana-mana link yang menyuruh anda klik. Jangan cuba sekalipun untuk klik!

Kerana apa? Ini kerana ia berpunca dari kesilapan anda yang suka kena tipu dan membiarkan diri anda ditipu. Malahan menumpangkan orang lain sekali, dan lagi teruk mengajak orang lain terjebak dalam kancah penipuan yang cukup kronik masa kini. Memang anda akan terus terpesona dengan penglipur lara YANG CUKUP BESTARI. Jadi jangan mudah terpengaruh.

Anda pun dah tahu perihal pengguna yang bijak, peniaga yang bijak, penipu pun kena berfikir cara bijak jugak. Bijak dalam bab yang negatif.

Wednesday, July 26, 2006

bagaimana dengan wangcyber anda hari ini?

assalamualaikum...

apa khabar semua yang sedang surf internet dan mereka yang otai-otai biz internet... moga anda semua dalam suasana sihat dan luarbiasa bagus sentiasa dan juga luarbiasa ceria dengan bisnes internet masing-masing.

bisnes internet anda terus meningkat? TAHNIAH saya ucapkan. masih tak berani nak cuba apa-apa ? tak buat laman web? ( saya pun belum buat lagi...) tak tahu nak buat apa2? ada caranya yang terbaik buat anda yang belum mencuba dan tak buat apa-apa. anda boleh sertai seminar kat sini www.rahsiainternet.com atau pun anda boleh layari dan sila klik seminar saifulsham.com

anda hanya perlu membuka minda dan berani untuk mencuba. jika apa yang saya bagitahu pada anda di sini tidak begitu bermanfaat kepada anda, tak perlu lah anda ambik tahu. saya sekadar ingin maklumkan kepada mereka yang berminat untuk memulakan perniagaan berasaskan internet.

kepada yang dah mula buka minda, harapan dari saya semoga anda berjaya dengan jayanya suatu hari nanti. dengan penyertaan anda dalam seminar tersebut akan sedikit sebanyak membuka jalan-jalan kejayaan dengan panduan yang lebih berkesan untuk berjaya dalam perniagaan internet anda. tak ada ler nanti takut nak cuba bagi mereka yang tak pernah mencuba. tak lupa jugak kepada mereka yang tak berapa reti pasal komputer dan juga takut untuk berkenalan dengan komputer.

pada peringkat permulaan nih, memang anda akan berdepan dengan masalah yang cukup besar, iaitu takut dan tak yakin diri untuk menghadapi kerenah komputer dan pelbagai macam halangan lagi yang bakal anda hadapi apabila dah kenal komputer dan internet. sikap terlalu berfikir lama-lama akan menyebabkan anda takkan buat apa-apa yang sepatutnya anda lakukan untuk kemajuan hidup anda. dan... jeng-jeng-jeng saya pun sedang berusaha ke arah itu untuk terus maju.

kepada mereka yang dah masuk seminar dan workshop bisnes internet, moga anda akan mencapai kejayaan dalam bisnes internet anda. anda juga boleh membantu mereka yang lain pula untuk mereka memulakan perniagaan di internet. anda juga boleh memaklumkan tentang seminar bisnes internet yang telah anda sertai tersebut kepada rakan-rakan anda yang lain pula.

kepada yang baru nak mula dan terfikir-fikir dan buat apa, elok rasanya tambah ilmu dengan sertai seminar dan juga dapatkan info2 terkini dalam website otai-otai internet yang berpengalaman. ikuti jejak langkah mereka yang telah berjaya.

" orang yang menimba pengalaman dan mengikut jejak langkah dari mereka yang telah berjaya, pasti akan mencapai kejayaan juga."



Bisness semester.

Apahal dengan bisness semester? Saya tak berminat sebenarnya nak citer pasal bisness semester nih. Yer laa bisness sementara yang tenggelam timbul. Kenapa timbul? Sebb yang lama dah tenggelam? Berapa lama? Sekadar 2,3 penggal sahaja. Lepas tu hilang entah di mana...! (music...) itulah bisness semester. Modalnya? Mengikut kemampuan la. Boleh kuarkan banyak dapat banyak. Boleh kuar sikit dapat sikit2. pastu boleh grab yang banyak selepas ini bila dah dapat pulangannya...( yang sementara..) bukan nak mengata tapi nak menegur... itupun kalu tak boleh nak kena ceramah sana sini laa...

Saya pun tak sanggup nak perkenalkan kepada mereka yang berminat sekalipun. Nantikan bila dah sampai saatnya nak bungkus nanti. Hilang entah ke mana laa. Tunggu laa ... tunggu kucing bertanduk laaa... “haa itulah engkau, aku dah kata dah... menda nih sekejap je panazz nya. Apa lagi yang hang nak perkenalkan pada aku?” hai... kita jugak yang akan kena seranahnya... tak tengok tv ke? Itulah... tengok tv bukan dengan mata motivasi... lain kali tengok tvpun guna mata motivasi jangan guna mata kerbau hang itu...

Skim cepat kaya...sambung laaa sendiri, ada dalam iklan tv. Kesian orang yang bernama hamid( bukan nama sebenar) lari entah ke mana. Syarikat pulak kena sita. Wang habis berkoyang-koyang. Sesal kemudian takdak maknanya.

KEMBALI KE PANGKAL JALAN...

Agak2 mereka nih bila nak kembali ke pangkal jalan? Saya yang join dengan modal yang kecik sekalipun ( ada sekali dua laa dah join dengan satu dua syarikat pada tahun kejadian yang lepas-lepas laa) berfikir jugak. Apa pasal pi join? Modal hangus, untung entah ke mana? Adakah saya nih di paras downline yang terakhir? Huuwaaaaaaaaaa…..!!

Kalu modal yang ribu-ribu yang tenggelam timbul nih… rasanya tak payah laa nak bazirkan duit begitu je. Baik buat menda yang berkekalan lama. Dapat juta-juta balik dengan hanya berbekalkan ilmu dan pengalaman dalam perniagaan yang sebenar. Kena kutuk pun sebagai pembakar semangat dan boleh jugak membantu orang lain untuk lebih bekerja dengan cara yang fleksibel. Bisness semester dengan modal ribu-ribu takdak maknanya jikalau tenggelam timbul.

Yang ini rasanya lagi baik…

Kata seorang pakar perniagaan dan jutawan, “Perniagaan bernilai berjuta yang anda bina boleh musnah dalam sekelip mata. Tetapi, dengan ilmu dan pengalaman yang anda ada, anda boleh melintas ke seberang jalan, dan membina empayar perniagaan baru yang boleh menjana berjuta ringgit lagi.”

Jangan terbalik sudah ler… macam bisness semester tu… lingkup yang ini bukak yang lain pulak. Lingkup yang ini buat yang lain. Tapi orang yang sama. Buang karan je…

Biasalah kalu bijik kepala minda dah kelabu dengan wang… ingat duit je. Tak ingat dunia kat mana. Leka dan terlupa. Sekadar nak menegur je... jangan marah yer. Kalu siapapun yang menegur anda, itu adalah untuk kebaikan anda dan jugak orang lain yang akhir2 sekali yang baru nak join. Hangpa peduli apa mereka yang join akhir atau tak... yang hang nampak... masyuuuuk je. Apa ke hal beb??

Bila nak kembali ke pangkal jalan?

Kalu dah lingkup nanti bukannya boleh buat apa-apa pun, yang jadi mangsanya mereka yang ikut-ikut nak cepat kaya. Sekadar mengikuti perkembangan semasa tak apa laa. Ikut join sama tanpa sebarang pertimbangan yang wajar, padah ler jawabnya. Kalu wajar menilai sendiri takper laa...

Kalu terjadi apa-apa, mereka yang baru nak mula tu, mula la terkial-kial entah tak tahu nak buat apa-apa dah. Jangan menyesal kemudian sudah ler. Wang lesap entah ke mana syarikat entah ke mana. Yang rugi kita...
Kenapa terkial-kial? Sebabnya kita tak ada benteng pertahanan diri yang kukuh dengan ilmu. Ilmu perniagaan yang sebenar. Sekadar ikut2 je. Maklumlah teruja sesangat-sangatnya nak kejar yang berjuta, berkoyang-koyang. Akhirnya tak ke mana...

Jangan salahkan orang lain. Salahkan diri sendiri. Kita ni bukan nak jadi tukang nasihat panjang lebar. Sekadar nak suruh beringat-ingat je. Salahkah nak tegur sebagai peringatan dari semasa ke semasa. Kita bukannya nak susahkan orang, sekurang2nya nak selamatkan diri anda dari terjerumus. Kalu dah lebih kurang dengan skim2 yang sudah lepas-lepas nun... sejarahnya tak ke mana sangat nyer....

Fikirkan sejarahnya, bukan sekadar fikir habuannya yang sementara. Kalu dah sejarahnya tiga tahun, esok lusa timbul pulak syarikat lain. Bercambah-cambah pulak syarikat yang lain mengambil kesempatan.

Apahal sekalipun kita kena tengok jugak sejarahnya berapa lama syarikat sedemikian rupa boleh bertahan. Berapa lama...? sekadar nak menilai antara kaca dan permata.

Jangan marah yer, jangan melenting yer... ”saya tak maksudkan sapo2, siapa yang makan pedas dia ler yang terasa cili. Sapo yang makan cili dah tentu la merasa enak.” Pedass tapi sedap. Sedap buat apa kalu dapat penyakit kalu makan banyak dan tak seimbang. Yer tak? Itu la yang di namakan cili. Kena cili kang!!!


Apa lagi yer?

http://www.tips.com.my/
internetmelayu


Ooo pakar blog yer... nanti laa kita tanya apa yang patut. Banyak menda nak tanya pasal blog nih. Kena mintak ebook pasal blog la baru real boleh jalankan bisness. Baru la boleh buat blog with bisness yer tak?? Selalu aje buat posting yang hentam kromo entah apa-apa. Asyik mintak suruh orang beli dan beli produk yang kita iklan. Agak-agak kalu penuh dengan iklaneka , akan jadi posting iklaneka laa pulak... bosan jugak orang yang nak membacanya. Asyik menda yang sama je, berulang-ulang. Yer tak? Tahu tak per... tak tahu kena tanya...

Berniaga jangan tak berniaga...

”kita nak berniaga... bukan mintak sedekah” ”...eh malu-malu pulak...”

Selalu jugak dengar kaset nih yer?

Baca buku menjejaki jutawan senyap...

Ada bisness kad?

”Eh..eh kad dia lagi... eh eh 5 kali dia punya kad kad encik FATAH...memang ada ong laa”

Haa... bisness kad jangan lupa ler. Kena buat bisness kad anda tu bila jumpa dengan sapo2. dengan kawan2 lama boleh bagi. Dengan saudara mara boleh bagi. Kawan2 kepada kawan2 yang lain boleh bagi. Saudara mara dan saudara mara kepada saudara mara pun boleh bagi. Siapa yang berminat nak tahu pasal bisness anda ler...

Kelakar kan... bisness nampak gah, namun bisness kad tak ada. Apa hal? Tapi itu dulu laa... team saifulsham.com dah dapat menilai bisness kad. Asyik buat alasan je. Sampai bila nak buat alasan... jangan buat alasan. Orang lain tanya bisness kad, kita buat alasan. ( maaf la team saifulsham.com yer )

Kalu pasal design bisness kad nih, saya memang tak reti sangat laa, kantoi sikit nak buat yang menarik. Kreativiti tak begitu menyerlah. Kalu saya buat, yang biasa-biasa aje la. Buat sendiri laa. Hehhe. Kalu nak buat yang cantik kena upah orang lain buat laa. Yer tak?

Biarpun bisness kad memang akan diperletakkan dalam dompet. Namun fungsinya cukup bermakna untuk jangka panjang. Bukan sekadar bisness kad semata-mata. Media promosi jangka panjang. Cuma kena selalu bagi bisness kad anda kepada mereka yang berjumpa dengan anda. This is my kad. Jadikan amalan. Jangan kedekut untuk membuat bisness kad sedangkan anda membuat bisness juta-juta.

Orang tak buat bisness pun ada kad nama. Tak percaya... kalu tak silap ada satu syarikat tu yang buat kad nama untuk para remaja. Kad itu simple aje la namun menarik dengan contoh2 kad yang berorientasikan remaja. Carilah sendiri . rasanya memang ada yang pernah buat kad nama tersebut. Yer tak?

Tiada wang?

Jangan risau. Anda masih ada pembantu setia yang boleh selesaikan kemelut kewangan anda. Uruskan wang anda dengan ilmu. Takdak ilmu wang anda akan hilang entah ke mana.

Tak percaya...? cuba anda pinjam rm1000. ke mana anda belanjakannya dalam masa sehari? Dah tentu macam2 perkara anda nak beli? Rm1000 dalam masa sehari? Itupun belum cukup lagi nak beli banyak menda yang berkenan. Rm satu juta pun belum tentu lagi cukup.

Rm1000 anda akan terus lenyap hilang entah ke mana tanpa pengurusan yang wajar. Cuba laburkan untuk sertai media keilmuan pasal kewangan. Rm20 pun boleh jadi rm20,000 dalam masa yang terdekat? Tapi bagaimana yer?

Saya ada satu soalan untuk anda? Bagaimana anda boleh membantu saya? Apa yang perlu saya buat?

BAGAIMANA NAK LABURKAN RM20 untuk dapatkan sehingga RM20,000 dalam tempoh 3 hari?

-Buat website domain dan hosting rm10. pastu promosikan kat mana yang patut.

Rm20.00 bukan hari itu je yang perlu kita laburkan. Laburkan sedikit demi sedikit untuk perkukuhkan, perkasakan diri anda membina benteng penahan aliran yang deras dengan media-media keilmuan yang kukuh. Dah kukuh satu, laburkan semula untuk diri anda sendiri dengan lebih banyak lagi, memang tak rugi apa-apa untuk mempertingkatkan ilmu untuk menguasai wang dalam poket dan seterusnya menggandakannya menjadi berlipatkaliganda.

Selepas itu anda bandingkan masa anda punya wang tanpa ilmu bagai dunia ana yang punya... dengan masa anda ada wang dengan ilmu pertahanan kewangan. Dah tentu ilmu anda akan terus meningkat dan income anda jugak akan mengalir dengan lebih produktif lagi... cuba lah kalu nak tahu.

Rasakan perbezaannya. Bagaimana menggunakan wang sesuka hati tanpa ilmu atau menguruskan wang sesuka hati dengan ilmu secara lebih berhati-hati.

Akhir sekali saya nak tahu laaa pasal soalan kat sini nih sekali lagi...

Saya ada satu soalan untuk anda? Bagaimana anda boleh membantu saya? Apa yang perlu saya buat?

BAGAIMANA NAK LABURKAN RM20 untuk dapatkan sehingga RM20,000 dalam tempoh 3 hari? Dalam tempoh terdekat?

Ada komen??

Cuti-cuti Malaysia..

Anda terlalu memikirkan kerja anda? Kenapa mesti bersusah payah untuk bekerja sehingga memenatkan minda anda? Anda hanya terlalu asyik dengan kerja, kerja, kerja sepanjang masa… bila masa nak cuti? Minda kita ni kena rehat jugak. Itu pentingnya cuti hujung minggu. Cuiti untuk rehatkan minda. Cuti-cuti Malaysia. ambik cuti dan tenangkan fikiran anda. Idea tak datang masa kita tergesa-gesa. Lain la masa kecemasan, haru biru dibuatnya disebbkan panik. Kalu dah panik memang tak boleh nak fikir apa-apa dah. Tak keruan dibuatnya.

Masa kita tenang aje idea kita akan mencurah-curah datang. Tak kirala kat mana kita berada. Asalkan kita dapat tenangkan fikiran dan mencari idea yang luarbiasa. Tengok aje komik yang berlambak kat pasaran. Boleh buat ke masa huru-hara? Boleh memang boleh laa. Boleh buat komik huru-hara ada ler...

Itu pasal ketenangan tu penting untuk menjana ekonomi yang lebih kukuh dengan idea yang lebih bagus dan pendapatan pun akan berlipatkaliganda. Kalu asyik membosankan diri kita sendiri setiap hari, mana nak dapat idea yang bagus-bagus. Cuti dan berfikir di luar kotak.


Aset juta-juta dengan ilmu...


Kalu duit yang ada sayap tu, duit terbang laa. Duit hangus buat hantaran. Duit yang ada roda nih, kita akan fikir dua kali nak guna. Tak ada ilmu ke bawah roda jawabnya. Ada ilmu ke atas la. Dengan duit beroda nih kita boleh bina perniagaan kita bila-bila masa sahaja kalu ada ilmu. Jatuh bangun adalah asam garam sebagai usahawan. Boleh bangkit kembali.

Kalu ada ilmu pendek kata, letak kat mana-mana pun, duk tang mana pun, ilmu dan pengalaman akan membina sebuah entiti perniagaan yang berjaya.

Kalu nak buat rumah memang makan masa yang lama. Nak musnahkan rumah tu, sekejap je. Tapi boleh bina balik rumah tu, sebab ada kepakaran dan ilmu. Kalu wang habis juta-juta sebab masalah perniagaan atau gawat. Perniagaan anda boleh dibina semula. Lain pula bagi mereka yang mudah berputus asa. Sedangkan perniagaan itu boleh dibangunkan kembali dalam masa yang terdekat. Macam kena sabotaj jugak laa. Kalu kena sabotaj sekalipun, perniagaan yang sedia ada boleh dibangunkan dengan idea yang lebih luarbiasa lagi... kena sabar dan berusaha dengan lebih gigih dari pengalaman yang lepas-lepas.

Wang boleh dicari dan lesap. perniagaan boleh dibina kembali atau ada yang bankrup?. Namun ilmu dan pengalaman akan menjadi panduan untuk perniagaan masa akan datang. Jika anda lontar kat mana-mana pun bisnes anda tetap berkembang pesat. Idea perniagaan dah ada, ilmu dah ada , duk tang manapun boleh mula berniaga. Yer tak?

Ada wang, ada bisnes tanpa ilmu anda tetap akan kecundang biarpun bisness anda gah ke arena antarabangsa sekalipun. Haaa? Takkan laa sampai ke arena antarabangsa tak ada ilmu , takdak pengalaman kot? Hehe

Kat mana nak tanya? Tumpang tanya boleh?

Dah berjaya? Hebatnya… tapi malu pulak nak Tanya? Kalu hang cari satu2 lokasi tanpa bertanya orang tertentu, ke mana anda akan pergi? Dah tentu tak tahu nak ke mana laa.

Kalu hang join explore race… wah adventure tu, mencabar minda dan fizikal. Kalah memang lain hal punya la. Yang penting nak masuk tv, nak masuk tv. Seronok jugak masuk tv yer? Nak popular laa.

Kalu tak bertanya, memang anda tak ke mana la, tak selesai explore race anda. Mana nak pergi? Ikut jalan mana? Nak buat apa? Akhirnya tak buat apa yang sepatutnya kita buat.

Sebagaimana kita nak fikir buat satu-satu benda, akhirnya lama-lama duk fikir , satu apa pun tak buat. Yer tak?

Kita nih berlainan kepakaran. Kalu dah kita nih bukan pakar masak, dan nak tahu pasal masakan tomyam, sapo yang perlu kita rujuk? Takkan mekanik motosikal kot? Pakar roti canai dah tentu perlukan pakar pemasaran untuk membuat pasaran yang lebih agresif. Yer tak? Pakar mengajar pakar …

Pakar tang tu… tak pakar tang nih… bijak subjek yang nih… tak bijak subjek yang tu… pilihan anda adalah dengan bertanya… jangan bodoh sombong. Tak elok untuk masa depan perniagaan anda.

”Eh...eh nak dengar kaset malu??”

Jika dr irfan tak bertanya pasal blog, dah tentu blog dr irfan takkan wujud sampai bila-bila. Blog saya nih biasa2 je… blog suka-suka je buat masa nih. Hehe... tau takper. Tak tau tanya ler... apa lagi yang akan diwujudkan oleh dr irfan selepas nih??

Masa tahu pasal blog nih, cuba try test jugak. Suka jugak ler nak try test and error. Sekadar nak cuba. Cuba dan cuba tapi berhenti tak buat research yang lebih lanjut. Pasnih nampak gayanya kena perkemaskan ilmu banyak2 laa. Jangan duk ketinggalan di takuk yang lama. Memang rugi kalu tak bertanya apa yang patut kita tahu untuk kemajuan perniagaan kita.


“Selagi duduk goyang kaki, tidur, makan, tengok tv dan tidur balik, selagi itulah kejayaan hanya fantasi.”

HALAMAK…ini yang tak best, zon selesa yang perlu diganggu gugat. Tak boleh ke tak ganggu zon selesa idaman hati ini... haaa? Zon selesa yang perlu usaha gigih.

Kalu nak tidur yang lebih selesa, kena cari dan perlu cari dan berterusan mencari zon selesa sebelum mendapat zon selesa dan untuk tidur balik.

Bangun dan tidur, bangun dan tidur. Asyik titun je mana nak jadi...?

Kalu nak makan, kena cari dan perlu cari dan berterusan mencari tempat yang selesa sebelum dapat makan yang selesa.

Kalu nak tengok tv, kena cari dan perlu cari dan berterusan mencari tv idaman sebelum dapat tengok tv dengan selesa.

Bukan mudah nak dapat zon selesa. Dan bukan susah nak dapat zon selesa. Sama-sama payah. Lebih baik bersusah payah dapatkan zon selesa daripada berterusan berada di dalam zon selesa itu sendiri. Hehe. Memang seronok duk di negara uttara guru…


Kehabisan ilmu?? Bila ilmu akan habis?

“Tidak takutkah sehingga kehabisan ilmu apabila semua didedahkan?”

ukur baju di badan sendiri, nak cepat kaya atau nak kaya sepanjang masa?

“Dah jadi jutawan, mesti ada rahsia-rahsia lain yang tidak diberitahu. Kalau beritahu, nanti orang akan tiru cara anda dan bersaing dengan anda!”

mereka yang meniru dah tentu akan jadi jutawan jugak...? bila? bagaimana? tatkala anda meniru dan bersaing dengan mereka yang dah berjaya. anda belum tentu lagi akan berjaya dengan 100%. banyak lagi halangan dan rintangan yang perlu anda tempuh.

# apakah perasaan anda jika hanya mendapat 3 orang pembeli dalam tempoh 12 bulan? dah tentu anda akan patah semangat. putus asa? beliau tak mudah untuk berputus asa.

# jika saya mendapat 3 pembeli aje, dan seorang costumer yang tak jadi nak membeli dari saya ( beli program urusniaga mail order) sedangkan belanja promosi tidak berbaloi dengan hasil yang sepatutnya saya dapat. lebih belanja dari pulangan modal. program niaga punya pasal bukan perniagaan sebenar. program mail order yang tak berhasil apa-apa.

2 situasi yang berbeza, dr irfan dan saya.

ilmu yang ada perlu diperkembangkan, idea sentiasa berkembang. sekalipun kena tiru, idea yang lain pulak akan timbul. memang tak dinafikan idea sentiasa berkembang sebagaimana perisian terkini yang ada di pasaran. tengok saje lah microsoft. bagaimana pula dengan model telefon bimbit terkini. takkan anda masih gunakan hp yang lama lagi? tidakkah ia berdasarkan idea jugak? model telefon tempatan m-mobile. cetusan idea mereka yang menggunakan minda mereka untuk menghasilkan produk2 yang terkini.

nak bersaing dengan cara lama? alahai... lingkup la syarikat maaaaa...!

idea sentiasa berkembang. contoh persaingan promosi syarikat gergasi digi, maxis, celcom terus bersaing dengan begitu sengit untuk mendapatkan lebih ramai pengguna. tak hairanlah kalu ada 3 bijik telefon untuk 3 telco tersebut pada seorang pengguna. sekarangpun promosi hebat dengan ejen 016 pulak. bukan sekadar cerita. promosi yang terus berkembang. mana lah tahu pasnih timbul pulak ejen 012, 019. saya pun tak terfikir nak buat promosi macam tu.kalu tak untung banyak, memang takkan buat promosi giler macam tu... bukan murah promosi macam tu. ejen 016. promosi bersiri.... pastu buat contest pulak dah. telekom tak buat ke?

tengok pulak rejoice. apa yang telah anda saksikan dari idea cara promosi yang telah dilakukan? takkan nak buat rejoice stail yang lama je. yer tak? rejoice yang pertama dah tentu berbeza dengan siri-siri rejoice yang seterusnya. pasnih rejoice apa pulak?


dengan demikian citernya kita kena berbalik kepada tips berfikir di luar kotak. soalan tersebut perlu menjadi begini,

bagaimana untuk mempertingkatkan ilmu yang telah didedahkan kepada orang lain?

bagaimana nak persiapkan diri dengan pesaing-pesaing anda?


kehabisan ilmu kena tiru? Tiru la kalu nak tiru...

Kalu mereka tiru sekalipun, berapa ramai yang akan berjaya? Kalu ramai yang berjaya dengan cara tiru meniru dah lama jadi jutawan macam dr irfan, bill gates, donald trump, dan jutawan malaysia yang sedia ada. Tetapi kenapa masih ramai lagi yang tak berjaya? Kejayaan anda tidak ditentukan oleh bagaimana hebatnya pelan perniagaan yang ada wujudkan. Tiru macam mana sekalipun tak semuanya menjadi jutawan dalam sekelip mata. Perlu ada perancangan yang lebih jitu.

Kalu kita kena tiru, dah pasti kita kena bersedia dengan pelan yang lain pulak, alternatif yang lebih canggih lagi. Idea sentiasa berkembang dari semasa ke semasa. Mungkin idea sekarang dah tak sesuai lagi untuk masa depan. Kena cari idea lain pulak. Kalu mereka nak tiru, biarkan mereka tiru. Kalu nak tiru sekalipun biarlah dengan izin tuan hak.

Lepas ni pelan perniagaan apapun dah tak menjadi apa-apa makna jika ia hanya berguna untuk masa sekarang. Masa depan kita tak tahu macam mana nak duga. Ada pelan perniagaan terkini? Kena dengar kaset LANGKAH BIJAK USAHAWAN TERBILANG.

Sudah tentunya idea yang dah lama akan bertukar ganti. Mereka yang suka-suka tiru pelan yang terdahulu dah tentu terkial-kial nak buat perubahan jika dah tak ada sambutan yang menggalakkan. Mula la tertanya-tanya nak buat macam mana pulak. Terkial-kial dibuatnya. Maklumlah, malas nak fikir, malas nak guna minda, malas nak gunapakai idea sendiri. Idea celup mana aci. Tiru bulat-bulat. Makan diri sendiri laa jawabnya satu ketika nanti.

Alihnya mereka akan guna stail lama dengan pelan perniagaan yang mereka tiru tu. Kalu jadikan model takper la. Buat perubahan dengan idea kita sendiri. Model perniagaan memang perlu ada sebagai panduan untuk membina kejayaan milik kita. kalu takder model, bagaimana nak kembangkan idea. Yer tak?

Idea sekarang tak semestinya releven untuk masa akan datang. So jangan risau laa. Idea sentiasa berkembang bagi mereka yang nak berubah dan nak berfikir. Tiru modul kejayaan orang yang dah berjaya sudah ler, pastu kena usaha sendiri laa. jangan tiru bulat-bulat tanpa izin.

Mereka yang sedang berusaha sekarangpun tetap berdepan dengan pelbagai halangan dan rintangan, apa lagi mereka yang nak meniru orang lain. Cuba fikirkan...


Idea sentiasa berkembang...

(sebagai contoh : Sebagaimana rm490 juta untuk pembangunan atlet sukan di luar negara? Apa idea anda untuk mengatasi masalah sedemikian rupa? Tak cukup tanah ke kat malaysia nih? Tak cukup pakar sukan ke kat malaysia nih? Cakap senang ler. Hehhe )

Berapa banyak anda order prepaid bulan ini?

Berapa banyak belanja anda telah keluarkan untuk membeli prepaid?
Adakah anda mahu berjimat dengan prepaid anda?
Adakah anda mahukan diskaun?

Adakah selama anda membeli prepaid di kedai,anda mendapat diskaun setiap kali membeli prepaid di kedai yang berlainan?


2004 mymode mula beroperasi dengan komisen tajaan level 50sen dan rm1.00 sahaja. selepas itu mymode terus meningkat naik dari semasa ke semasa daftar keahlian rm88. yuran rm18 dan baki modal rm70.

jun 2006 dengan daftar ahli rm65 : yuran keahlian rm54 dan baki modal rm11.
setelah anda mendaftar sebagai ajen prepaid sms, anda boleh membuat jualan prepaid secara peribadi sekitar rm500 dan mendapat satu bahagian dari keuntungan jualan syarikat.

dengan jualan rm1000 anda akan mendapat 2 bahagian.
dengan jualan rm2000 anda akan mendapat 4 bahagian.
dengan jualan rm3000 anda akan mendapat 6 bahagian.
dengan jualan rm4000 anda akan mendapat 8 bahagian.
dengan jualan rm5000 anda akan mendapat 10 bahagian.

bayaran komisen yang akan anda perolehi ialah pada setiap bulan, jika genap rm500 dalam bulan tersebut.

keuntungannya yang bakal anda perolehi sudah jelas, bukan sekadar anda boleh perolehi komisen dari tajaan anda, bahkan dari jualan peribadi anda yang tersendiri. dengan secara tidak langsung downline anda akan terus mengaktifkan diri mereka untuk memperolehi komisen setiap bulan di samping komisen mingguan.

apa yang penting di sini adalah anda boleh berjimat dan mendapat diskaun biarpun sedikit demi sedikit. sedikit demi sedikit akan menjadi gunung juga akhirnya.

setiap tajaan yang bakal anda perolehi adalah rm10 setiap ejen baru yang anda taja.

jika anda upgrade kepada MP pulak anda akan dapat rm15 setiap tajaan yang seterusnya.

jika anda berjaya duplicate rangkaian anda,

setiap urusan untuk penajaan, urusan order prepaid, anda perlu pandai sms, dah tentu anda pandai sms, kalu tak pandai sms mcam mana nak order prepaid. kena pandai sms dulu la baru boleh join.

kalu anda berjaya duplicate rangkaian anda, tidak kiralah dalam tempoh selama mana, tiada tempoh... setahun ke, 6 bulan ke, sebulan ke, kalu bijak kalu pandai. anda akan memperolehi keuntungan yang berganda dengan jualan prepaid yang mencecah jutaan ringgit itu.

biarpun untung seciput, hargailah untung yang seciput cuma itu. tak ada yang seciput memang takkan menjadi yang berkoyan-koyan banyaknya.

layari enter4money sekarang!
Layari forumsms sekarang!


sekian terima kasih.